Ciasteczka renifery

czwartek, stycznia 02, 2014

Kolejna sprawdzona świąteczna propozycja Pani Doroty z mojewypieki.com. Ze względu na to, że mój N. nie je czekolady zmieniłam rogi i oczy na lukrowe. Lukier do przyozdobienia można wykonać z dowolnego przepisu na royal icing czyli lukier królewski lub z gotowej mieszanki Wilton Royal Icing Mix. Nie polecam tutaj zwykłego lukru, ponieważ elementy, które wykonujemy są małe i powinny mocno się trzymać.
Gotowym reniferom dodałam brwi i namalowałam źrenice używając do tego lukru z dodatkiem czarnego barwnika z zestawu Wilton, który pozostał mi po tęczowym torcie. Dzięki temu każdemu reniferowi z osobna można nadać nieco inny wyraz mordki, co szczególnie podobało się L. Mnie osobiście kojarzyło się jakoś dziwnie z Angry Birds, być może przez te czerwone nosy ;-)
Całość posypałam cudownie prezentującymi się srebrnymi brokatowymi gwiazdkami również marki Wilton, które można także jeść ponieważ wykonane są z cukru.

składniki:
180 g zimnego masła
200 g cukru pudru
350 g mąki pszennej
1 duże jajko
1 żółtko
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii lub nasionka z 1 laski wanilii
szczypta soli

sposób przygotowania:
Wszystkie składniki wrzucić do malaksera i zmiksować, aż ciasto będzie tworzyło gładką kulę. Można również wszystkie składniki umieścić w misie, posiekać szybko nożem, krótko wyrobić, do połączenia. Ciasto owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez 30 minut (lub przygotować kilka dni wcześniej, można je także mrozić).

Po schłodzeniu, odrywać kawałki ciasta i wałkować na grubość około 3 mm, podsypując delikatnie mąką. Wykrawać okrągłe kształty. Układać na papierze do pieczenia lub macie teflonowej, zachowując nieduże odstępy.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 12 minut, do lekkiego zezłocenia.

dodatkowe informacje:
Ciasteczka to doskonała propozycja do zabawy i wspólnego wykonania z dziećmi.
Zapakowane w świąteczną torebkę lub ozdobne pudełko są idealnym prezentem. 

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze