Kurczak w maślance

czwartek, czerwca 07, 2007

Dedykowany przede wszystkim dla lubiących smażonego kurczaka, a jednocześnie znudzonych zwykłą panierką. Mnie jakoś szczególnie nie uwiódł, ale mam kilku znajomych, którzy nie jedzą innej postaci mięsa jak tylko smażoną. Dla nich byłaby to z pewnością miła odmiana.
Tak też było w przypadku brata N., który z natury jest wybrednym niejadkiem, a który dzisiaj dołożył sobie owego mięska (a to już jakiś sukces!). Drugim sukcesem był mięciutki i soczysty kurczaczek w ziołowej panierce, którego znalazłam na stronie Simply Recipes.

składniki:
0,5 kg piersi z kurczaka, lub jak kto woli innej jego części
1 szklanka maślanki
1 mała cebula
1/2 łyżeczki suszonej natki pietruszki
1/2 łyżeczki suszonego estragonu
1/2 łyżeczki suszonego tymianku
1/4 łyżeczki papryki
1/4 łyżeczki pieprzu cayenne

mąka
1 kosztka prażonej cebuli Knorra
1/2 łyżeczki suszonego czosnku
1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
sól i pieprz
olej

sposób przygotowania:
1. Marynować kurczaka najlepiej przez noc (minimum 8 godzin) w maślance z pokrajaną w plastry cebulą, ziołami, suszoną papryką i pieprzem cayenne.
2. Mąkę wymieszać z prażoną cebulką, czosnkiem, solą i pieprzem. Poszczególne porcje kurczaka wyciągąć z marynaty i lekko odsączyć. Obtoczyć w mącznej mieszance.
3. Smażyć na rozgrzanym oleju.

dodatkowe informacje:
1. Cebulę lekko odsączyłam, podsmażyłam i udekorowałam nią kurczaka.
2. W oryginalnym przepisie podano, że kurczaka smaży się na głębokim oleju. W tej proporcji zalecali 1 szklankę oleju. Jednak uważam, że to zdecydowanie za dużo i można smażyć wg uznania. Ja smażyłam na patelni grillowej z niewielką ilością oleju. Tylko tyle, żeby mączna panierka lekko nasiąkła i się usmażyła.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze