Kota Kapama

poniedziałek, sierpnia 06, 2007

Przeglądając przepis w sieci uwagę przykuwają piękne zdjęcia, kuszące wspaniałością prezentowanego dania. Trudno się wtedy oprzeć przygotowaniu takiej pyszności z nadzieją, że w naszym wykonaniu będzie ona równie piękna, jak i przede wszystkich smakowita. Takiej fotograficznej pokusie uległam dzisiaj przeglądając Leite's Culinaria. Poszukiwałam pomysł na obiad, a moją uwagę przykuła dziwna, egzotyczna nazwa Kota Kapama. Swoje zainteresowanie tą potrawą ugruntowałam pozytywnymi opiniami i zabrałam się do dzieła. Połączenie cynamonu z codziennymi przyprawami dało mi w rezultacie bardzo smaczny obiadek, który przez 45 minut przygotowań swoim zapachem nie dał usiedzieć w miejscu. Co również potwierdziły słowa autorki tego przpisu:

"As kota kapama simmers on top of your stove, it fills your home with an aroma so heavenly, when you sit down to dinner you wonder if it can taste as good as it smells (yes, it can)."
składniki:
1-1,3kg kurczak*
1 łyżeczka cynamonu
2 gruboziarnistej soli
1 łyżeczka świeżo zmielonego pieprzu
5 ząbków czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
4 małe cebule, pokrojone w kostkę
250ml białego wytrawnego wina
0,5l wody
170g pulpy pomidorowej
starty ser Romano

sposób przygotowania:
1. Kurczaka opłukać, podzielić na 8 części po czym każdą z nich osuszyć papierowym ręcznikiem. W misce wymieszać cynamon, pieprz oraz sól. Otrzymaną mieszanką natrzeć każdy kawałek mięsa.

2. W dużej, głębokiej patelni rozgrzać oliwę (w zależności od rodzaju użytego mięsa możemy potrzebować jej o wiele więcej niż podano w przepisie). Jeśli patelnia jest za mała należy smażyć mięso w dwóch turach, ponieważ ułożone zbyt blisko siebie kawałki ugotują się zamiast usmażyć.

3. Smażymy kurczaka przez ok. 4-5 minut z każdej strony na brązowy kolor. Czas od czasu podwadzamy każdy kawałek, aby się nie przywarł do dna patelni. Kiedy kawałki są ładnie przybrązowione zdejmujemy je z patelni i odstawiamy na bok. Teraz czas na wrzucenie do patelni cebuli wraz z 3 ząbkami przeciśniętego przez praskę czosnku. Jeśli nasza patelnia Smażymy przez 3 minuty, często mieszając, aż cebula nabierze złotego koloru. Do patelni wlewamy wino i mieszamy drewnianą szpatułką tak, by wszystko co przywarło do dana i się zrumieniło, rozpuściło się w winie.

4. Kiedy wino odparuje, dodajemy wody, pulpę pomidorową, pozostałe 2 całe ząbki czosnku oraz kawałki kurczaka. Mięso powinno być zanurzone w sosie do ok. 3/4 wysokości. Patelnię przykrywamy pokrywką, zmniejszamy ogień i gotujemy przez 1h lub do momentu aż kurczak będzie delikatny i dobrze ugotowany. Na koniec doprawiamy do smaku.

5. Podajemy z domowym makaronem lub ryżem. Każdą porcję posypujemy startym serem.

dodatkowe informacje:
*Ja użyłam w swojej wersji pojedynczych filetów z kurczaka. W związku z tym potrzebowałam zdecydowanie więcej oliwy podczas jego smażenia.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze