Walentynkowe fanaberie

niedziela, lutego 14, 2010

Posypywałam stolnicę mąką, kiedy zadzwonił dzwonek. Nikt nie może mi teraz przerwać zwijania bułeczek - pomyślałam i szybko zawołała N., żeby otworzył drzwi. Był zaskoczony. Jakiś gość z bukietem róż stał przed drzwimi. N. pomyślał, że pewnie się facet zgubił, a skoro mieszkamy na parterze, to przyszedł właśnie do nas zapytać o drogę. Fakt faktem, że od wczoraj mamy zimową apokalipsę. Drzwi od klatki nie dały się z rana otworzyć, gdyż skutecznie przytrzymywało je pół metra śniegu. Tajemniczy facet, jakoś jednak wszedł do klatki, a po otwarciu drzwi powiedział, że ma przesyłkę z poczty kwiatowej dla pani Aleksandry. Otrzepując z mąki dłonie odebrałam przesyłkę. Piękny bukiet róż od mojej ulubionej pani kwiaciarki. Uśmieszek N. zdradzał wszystko, choć dociekliwie dopytywał od kogo te kwiaty. Potrawił wszystko uknuć, choć trudno jest zaskoczyć mnie po ponad 10 latach :) W ramach rekompensaty dostał swoje ulubione bułeczki, które dziś jeszcze bardziej przypominają pąki róż.

Bułeczki drożdżowe z serem i szynką
Źródło: Mniamowa strona Bajaderki


składniki
2 1/2 łyżeczki suchych drożdży
3/4 szklanki letniej wody
2 łyżki cukru
2 łyżki masła
1/2 szklanki mleka
3 1/2 szklanki mąki
2 łyżeczki soli (lub mniej jeżeli szynka jest słona)

4 łyżki musztardy Dijon
1 łyżka miodu
300g szynki w plasterkach
200g startego żółtego sera

sposób przygotowania:
Drożdże z cukrem rozpuścić w letniej wodzie i zostawić około 5 minut aż zaczną bąbelkować.
W małym rondelku podgrzać mleko z masłem, dodać do wody z drożdżami, dodać 3 1/4 szklanki mąki i sól - wyrobić ciasto. Przełożyć na stolnicę i wyrabiać podsypując pozostałą mąką do uzyskania gładkiego i elastycznego ciasta. Ciasto uformować w kulę, przełożyć do natłuszczonej dużej miski i zostawić przykryte na godzinę aż podwoi swoją objętość.

Wyrośnięte ciasto przełożyć na stolnicę, wywałkować w prostokąt o wymiarach okolo 50x35cm.
Musztardę połączyć z miodem, rozsmarować na cieście, posypać serem i rozłożyć na serze plasterki szynki.
Zwinąć w roladę zaczynając od dłuższego boku. Pokroić na 16 równych plasterków, każdy delikatnie włożyć do posmarowanej masłem foremki na muffiny, zostawić przykryte na około 45 minut.

Piekarnik rozgrzać do 190C, piec bułeczki około 20-30 minut aż ładnie się zrumienią.

buleczki-z-szynka-i-musztarda-mix

dodatkowe informacje:
Foremka na muffiny ma z reguły tylko 12 wgłębień, pozostałe 4 bułeczki można upiec na blasze, układając je dość ciasno obok siebie, albo po prostu zrobić tylko 12 bułeczek.

  • Share:

You Might Also Like

2 komentarze

  1. cudowne bułeczki
    i kwiatowa niespodzianka..

    OdpowiedzUsuń
  2. asieja, dziękuję. Różyczka jest w zasadzie Lilii, bo mój bukiet nijak by się to nie zmieścił ;)

    OdpowiedzUsuń