Orientalna zupa z mlekiem kokosowym i kurczakiem

piątek, lutego 05, 2010

Asian chicken and coconut soup (English version)


Przepis jest zmodyfikowaną wersją zupy z restauracji Shoalwater Restaurant. Zdjęcie trochę poruszone, ale moja córa często biega przy mnie z okrzykiem "da da!" ;)


składniki:
1 łyżka oleju rzepakowego
1 mała cebula, pokrojoną w kostkę
1 szklanka marchwi, pokrojonej w plasterki
12 średnich grzybów shitake lub pieczarek, w plasterkach
1 duży ząbek czosnku,
3 kubki wywaru drobiowego
1 limonka, sok i starta skórka
4 łyżki sosu rybnego
1 łyżeczka świeżego imbiru
1 / 2 łyżeczki pasty chili
1 puszka mleka kokosowego
200g piersi kurczaka bez kości i skóry, pokroić w małe kostki

1 szklanka gotowanego brązowego ryżu (opcjonalnie)
świeże liście kolendry, do dekoracji

sposób przygotowania:
Kurczaka lekko podsmażyć na oleju (około 2-3 minuty). Zdjąć z patelni i pozostawić w cieple. Na rozgrzaną patelnię wrzucić cebulę, czosnek, marchew, pastę chili i grzyby shitake. Smażyć na średnim ogniu do miękkości, około 6-7 minut.

Dodać bulion, skórkę i sok z limonki, sos rybny, imbir i gotować na wolnym ogniu przez 5 minut. Dodać mleko kokosowe i kurczaka. Po czym gotować na wolnym ogniu jeszcze przez około 4-5 minut.

Do miseczki nałożyć ryż. Dodać zupy i udekorować kolendrą.

Smacznego!

  • Share:

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Takiej zupy jeszcze nie miałam okazji robić. Stoi przede mną ciekawe wyzwanie. Deadline - niedziela, godzina 13:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Julko, odrazu mówię, że ja dodałam niecałą 400g puszkę mleka kokosowego, ponieważ dzień wcześniej użyłam pół szklanki do curry. Tak więc uważam, że mleka powinno się dodać wg własnego gustu. Dla mnie było ok z taką ilością.

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie zupki :)

    OdpowiedzUsuń