Rosół z cynamonem i imbirem

czwartek, listopada 29, 2007

Przepis ten znalazłam długi czas temu na opakowaniu jakiegoś produktu Tao-tao, już nie pamiętam nawet, co to dokładnie było, ale sama receptura ostała się w moim kulinarnym zeszycie.

Po wyluzowaniu całego korpusu kurczaka postanowiłam ugotować prawdziwy, domowy bulion drobiowy, który posłużył mi do zrobienia szybkiego, zdrowego (bo dodałam do niego tyle soli ile lubimy, a nie tyle ile jest jej w kostce) i pysznego rosołu z orientalną nutą.



składniki:
1 litr bulionu drobiowego
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka świeżego imbiru (lub 1/2 sproszkowanego)
sól i pieprz

makaron sojowy

do dekoracji:
szczypiorek

sposób przygotowania:
Do gorącego bulionu dodać cynamon oraz imbir. Chwilkę pogotować. Przelać przez gęste sitko, oddzielając w ten sposób zawiesinę (cynamon, imbir i ewentualne szumowiny). Doprawić solą i pieprzem.
Posiekany szczypior oraz przygotowany wcześniej makaron zalać wywarem.

dodatkowe informacje:
Tym raze dodałam chiński makaron pszenny dłuuuugie wstążki (o składzie 99% mąki pszennej, sól) i było pyszne.

  • Share:

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Świetny ten przepis! Juz sobie zapisałam. Ten rosół w nowym wcieleniu bardzo przypadł mi go gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robilem jednoczesnie kompot i rosol, z pospiechu zamiast do kompotu dodalem szczypte cynamonu do rosolu. Dlatego sie tu znalazlem. Niebo w gebie ze tak sie wyraze, rosol palce lizac. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń