Kurczak z pędami bambusa stir-fry

piątek, listopada 28, 2008


składniki
1 łyżka oleju
2 ząbki czosnku, drobno posiekane
2 suszone grzybki chińskie*
225g filetów z kurczaka, pokroić w paski
1 łyżeczka sherry (dry)
1 łyżka jasnego sosu sojowego
1 łyżeczka ciemnego sosu sojowego
kilka szczypt przyprawy 5 smaków
pędy bambusa, 100g lub wg uznania
1 ogórek**, obrany i pokrojony wzdłuż obieraczką do ziemniaków
chili, do smaku

sposób przygotowania:
Rozgrzać wok a następnie dodać olej. Dodać czosnek i grzybki. Smażyć kilka sekund.

Następnie dodać kurczaka, a kiedy tylko mięso zacznie się ścinać, dodać sherry i ciągle mieszając smażyć 1 minutę.

Doprawić sosami sojowymi i przyprawą pięć smaków. Dobrze wymieszać.

Dodać ogórek, pędy bambusa i krótko smażyć. Podawać z ryżem jaśminowym.

*ja użyłam grzybów mun, przygotowane wg przepisu na opakowaniu
** ja dodałam marchew i paprykę

  • Share:

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Wyczytalem, że utracilaś wszystkie "ulubione"... kiedys kilka razy zdarzylo mi się coś podobnego. Polecam "google toolbar" działa pod przeglądarką mozilla i posiada jedna swietna funkcje-rozwiazanie raz na zawsze Twojego problemu; mianowicie funkcje "ulubionych" w ktorej mozesz dodawac linki i masz do nich dostep z kazdego komputera, bo zapisuja sie one na serwerze google. Teraz niestraszna Ci awaria systemu, Twoje ulubione linki sa juz bezpieczne :) w razie jakichkolwiek pytan pisz kowkris@interia.pl . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy tych pędów bambusa nie mozna wykorzystać inaczej niż w takich potrawach ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Zagubiona, bambus wykorzystywany jest jako dodatek do potraw orientalnych w tym także zup. Nie spotkałam się z daniem z pędów bambusa będącego głównym składnikiem potrawy.

    OdpowiedzUsuń