Zupa z jarmużem, ziemniakami i ciecierzycą

poniedziałek, września 16, 2013

Jarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i właściwości przeciwzapalne. Długo szukałam go, aż w końcu trafiłam na niego podczas zakupów w supermarkecie. Gdy przywiozłam pokaźny worek jarmużu do domu zaczęłam poszukiwania przepisu, który będzie odpowiedni także dla mojego N. czyli takiego w którym będzie bardzo mało tłuszczu i który nie będzie miał zbyt dużo ostrych przypraw. W tym przypadku zrezygnowałam zarówno z wina jak i papryczki chili.

Uwaga! Jednak jeśli jesteś na diecie trzustkowej przeanalizuj listę składników pod kątem swoich preferencji.

składniki
2 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
1 cebula, pokrojona w kostkę
3/4 szklanki pokrojonego w kostkę marchewki
4 ząbki czosnku, posiekane
3 szklanki bulion z kurczaka
2 szklanki wody
1 szklanka białego wina (opcjonalnie)
3 ziemniaki, pokrojone w półplasterki
1/2 łyżeczki posiekanego świeżego rozmarynu
1/2 łyżeczki posiekanej świeżej szałwii
1/2 łyżeczki posiekanego świeżego tymianku
1 puszka ciecierzycy , wypłukanej i odsączonej
2 szklanki drobno posiekanego jarmużu
1 mała czerwona papryczka chili, bez nasion, posiekana drobno (opcjonalnie)
zmielony czarny pieprz do smaku

sposób przygotowania:
Najlepiej w dużym żeliwnym garnku rozgrzać oliwę; zeszklić na niej cebulę (ok. 5 min.), a następnie dodać marchew i czosnek; gotować kolejne 5 minut.



Wlać bulion, wodę, białe wino (można pominąć). Następnie dodać ziemniaki i zioła. Całość doprowadzić do wrzenia na dużym ogniu, a następnie dusić pod przykryciem na wolnym ogniu przez około 20 minut lub do momentu aż ziemniaki będą miękkie.

Dodać ciecierzycę, jarmuż, papryczkę chili (można pominąć) i pieprz. Gotować pod przykryciem kolejne 30 minut.

dodatkowe informacje:
Ponieważ jarmuż jest trudno dostępny w niektórych miastach można go zastąpić kapustą włoską.
Tabela dla wersji bez wina i chili dla osób na diecie niskotłuszczowej lub trzustkowej tak, jak mój N.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze