Dynia marynowana z musztardą i miodem

środa, października 06, 2010

Zdjęcia na razie nie zrobiłam, bo mój mąż złamał żuchwę obustronnie z przemieszczeniem na zajęciach karate. Niemniej słoiczek już po paru dniach otworzyłam i zaskoczył mnie miło smakiem. Dynia jak nie dynia - słodko-kwaśna. Zastanawiałam się do czego ją podam, a pierwszy słoik zjadłam solo na spółkęz Lilcią :)

składniki:
5-6 szklanek wody
1 szklanka octu 10%
8-10 łyżek cukru
2 łyżki soli
liście laurowe
ziele angielskie
200-250 ml musztardy francuskiej

sposób przygotowania:
Ziarenka gorczycy z musztardy są mięciutkie, w odróżnieniu od gorczycy suszonej dodawanej do marynat.

Zagotować składniki marynaty i połączyć ze słoiczkiem musztardy.
W średnich słoikach (350-650) ułożyć kostki dyni, dodać po pełnej łyżce miodu. Zalać marynatą.
Zapasteryzować ok 20 minut.

dodatkowe informacje:
Zużyłam pół marynaty na ponad 1kg obranej i oczyszczonej dyni.
Po wskazanym czasie pasteryzacji dynia jest w sam raz, nie jest za twarda ani za miękka.

  • Share:

You Might Also Like

3 komentarze

  1. ja poszukuję od dawna jakiegoś idealnego przepisu na dynię. na pewno wypróbuję Twój bo jestem ciekawa jak ta smakowo mi podejdzie;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze to ja się bałam trochę tego przepisu, bo jakoś dynię widzę tylko w curry dyniowym z mleczkiem kokosowym i zupce :) Ale mile mnie zaskoczył :)

    OdpowiedzUsuń