Azjatycka sałatka z ogórka...

piątek, kwietnia 16, 2010

Asian Cucumber Salad

...czyli na tropie azjatyckiej surówki idealnej. Parę tygodni temu jadła pyszną sałatkę z ogórków w pewnym wietnamskim barze. Tak mi posmakowała, że postanowiłam poszukać, czegoś co mogłoby mi ją zastąpić w domu, tym bardziej, że na naszym stole często goszczą orientalne smaki.


W tej sałatce dałabym następnym razem mniej octu, gdyż jak dla mnie jest ona zbyt mocna pod tym względem.

składniki:
1 ogórek, obrany i pocięty w cienkie plastry
1 marchew, obrana, pocięta na zapałki
1/4 szklanki cienkich plastrów czerwonej cebuli
1/2 szklanki octu ryżowego
1/4 szklanki cukru
1 łyżeczka tajskiego sosu chili czosnkowego*
szczypta soli

*ja dodałam sosu Woh Hup Czosnkowy z Miodem

sposób przygotowania:
W małej miseczce wymieszać ocet, cukier i sos czosnkowy i sól. Podgrzać w mikrofalówce przez 45 sekund, tylko tyle my po wymieszaniu cukier całkowicie się rozpuścił.

W średniej miseczce wymieszać warzywa, polać sosem. Dokładnie wymieszać i włożyć do lodówki na 30 minut.

  • Share:

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Widziałam ostatnio gdzieś podobną sałatkę, bardzo mi się podobają warzywa pokrojone w takie długie paski, wyglądają świetnie, może na sałatkę też się skuszę

    OdpowiedzUsuń
  2. cudna miseczka pełna kolorów!

    OdpowiedzUsuń