Fantazyjne kształty chlebów

piątek, sierpnia 19, 2011


Pozostałam w krainie kształtów poszukując atrakcyjnych rzeczy związanych z żywnością dla naszej małej L. Przy okazji tych poszukiwań natrafiłam na formy do chleba idealne na imprezowe kanapki lub tak jak w naszym przypadku - dla dzieci.

Formy (pełna nazwa Zestaw foremek do pieczenia chleba PARTY – 3 szt) najpierw upatrzyłam na stronie dystrybutora firmy Birkmann, a później wygooglowałam w AleDrobre.pl

Na początku od razu ucieszyłam się, że zestaw zawiera 3 formy o różnych kształtach - kwiatuszka, serduszka i gwiazdki. Każda z form posiada indywidualną przykrywkę potrzebną w fazie wyrastania oraz podstawkę, która jest niezbędna w piekarniku podczas pieczenia.

Gdy tylko paczuszka do mnie dotarła nie mogłam oprzeć się pokusie wypróbowania nowego nabytku. Zastanawiałam się, czy aby na pewno chlebki wyjdą dokładnie takie jak na opakowaniu.



Wykorzystałam dokładnie ten sam przepis (codzienny na drożdżach), który poprzednio pokazywałam przy wypieku drewnianych foremkach, dlatego też miałam porównanie smaków pomiędzy chlebami z różnych form.

Zgodnie z radą z komentarzy oraz informacji z instrukcji, która niestety jest bardzo uboga i więcej jest napisane w języku angielskim niż polskim, spryskałam formę od środka nieprzywieralnym tłuszczem do form. Niby w opisie produktu widnieje informacja o nieprzywieralnej powłoce, ale wolałam nie ryzykować. Faktycznie jednak, jak się później okazało spryskanie pomogło bez szwanku wyciągnąć chlebek z formy.

Efekt: moim zdaniem bardzo dobry. Chlebek wyszedł zgodnie z moimi oczekiwaniami. Nie wiem, jak formy sprawdziłyby się z innymi przepisami, ale dla osób początkujących producent umieścił w instrukcji kilka prostych przepisów.

Flower bread - preparation

Jedynym minusem foremek jest ich wysokość. W moim piekarniku chlebek tak wyrósł, że ciasto wrosło się w grzałkę górną pomimo umieszczenia formy na najniższej półce.

Poza tym to bardzo fajna i pomysłowa odskocznia od tradycyjnych kształtów chlebów. Z pewnością atrakcyjna do fantazyjnych kanapek lub tostów.

Osobiście gorąco polecam!

  • Share:

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Świetne! Zwłaszcza, kiedy trzeba przekonać kilkulatka do jedzenia :) chociaż nie ukrywam, sama z chęcią zajadałabym takie kształtne kanapeczki :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie tak :) Przetestowane, przekonujące kilkulatków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam ten sam zestaw, tylko jeszcze go nie wypróbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj, mam ten zestaw prawie od roku i cały czas bałam sie go użyć. Nigdzie nie udało mi się znaleźć instrukcji. Dziś ciasto wyrobione a ja buszuję w necie- trafilam do Ciebie. NIe wiem dokąd wypełnić foremkę, nie wiem czy polożyć czy postawić?itd Jedno już wiem- stawiasz foremkę heheheheh
    Podaj jakieś rady, a może możesz wskazać gdzie są jakieś instrukcje, bo na aledobre też nie ma. Pozdrawiam Mc_da

    OdpowiedzUsuń
  5. mc_da, wypełniałam na wyczucie tzn. z doświadczenia wiem, że chleby drożdżowe przyrastają pół lub drugie tyle, dlatego foremkę wypełniłam do połowy. Jednak podczas pieczenia ciasto wyszło wyraźnie tworząc grzybek i w moim przypadku przyklejając się do górnej grzałki :-)

    Chleby wyrastały na stojąco z góry przykryte kawałkiem folii spożywczej, którą przed pieczeniem ściągłam i wstawiłam je pionowo do piekarnika. U mnie kratka była na samym dole a mimo to ledwie mi się foremki mieściły. Nie wiem czy tak jest w każdym piekarniku.

    U bardzo ważne, żeby dobrze wysmarować foremki. Jak spryskiwałam je przed włożeniem ciasta spray'em do blach Wiltona.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję, za odpowiedź. Wszystko się udało. Masz rację grunt to wyczucie. wypełniłam po ok połowie, wyrosly do linii foremki,jedną tylko spryskałam, drugą jeszcze wysypałam mąką kukurydzianą (ale to zbędne- same wypadły. Nie wiedziałam jak piec, bo to malenstwa- zrobiłam 185'C na 40 min, i jaka chrupiąca skórka. Rewelacja. Już nie chowam tych foremek na dno szuflady :). Jeszcze raz Ci dziękuję

    OdpowiedzUsuń