Sernik Pina Colada

piątek, marca 12, 2010

Pina Colada Cheesecake With Coco-Nut Crust


O ile przepisów na sernik jest tysiące, tak ten zasługuje na uwagę dzięki swojej egzotycznej wyjątkowości. Pyszny i kaloryczny, ale o tym drugim staram się zapomnieć :) Ach...


składniki - spód:
4 1/2 - 6 1/16 łyżeczki masła w temperaturze pokojowej
1 szklanka płatków kokosowych (mogą być wiórka)
1 szklanka posiekanych drobno lub zmielonych orzechów brazylijskich (mogą być laskowe)
1/4 szklanki cukru,
1/4 szklanki masła, stopionego, schłodzona do temperatury pokojowej

składniki - ser:
1kg sera do serników
3/4 szklanki niesłodzonych odsączonych zgnieciony ananasów z puszki
1/2 szklanki soku z ananasów
1/3 szklanki rumu kokosowego
1/4 szklanki kwaśnej śmietany
1 1/2 filiżanki cukru,
4 duże jaja w temperaturze pokojowej,

ananasy do dekoracji (opcjonalnie)

sposób przygotowania:
Najpierw przygotować spód. Umieścić kratkę na środkowym poziomie w piekarniku. Rozgrzać piekarnik do 180 stopni Celsjusza. Pokryć dno formy o 9-calowej średnicy nieroztopionym masłem. W misce wymieszać płatki kokosowe (posiekać w malakserze), orzechy i cukier. Ja dodałam orzechy ze słoiczka z miodem, więc cukru już wcale nie dodawałam. Polać roztopionym masłem i wymieszać energicznie widelcem. Tak otrzymaną "kruszonką" wyłożyć równomiernie dno i ścianki formy, dociskając ją lekko. Włożyć w formie do lodówki na 5 minut. Po czym włożyć do piekarnika i piec 7 minut. Wystudzić do temepratury pokojowej przed wyłożeniem na spód sera.

Do dzieży miksera włożyć ser. Miksować dodając ananasy. Następnie stopniowo dodać sok i rum. Czas od czasu zeskrobać ser ze scian misy, żeby wszystkie składniki dobrze się połączyły. Dodać stopniowo śmietanę, cały czas mieszając na średnich obrotach. Dodać cukier (tu należy uważać, jeśli używamy ananasów z syropu lub puszki - ja dodałam tylko 1/3 ilości cukru podanej w przepisie). Mieszać aż cukier się lekko rozpuści. Dodać stopniowo jaja.

Wlać na ostudzony spód. Delikatnie rozprowadzić łopatką/packą lub poprzez obracanie formy. Piec 60-65 minut, jeśli chcemy żeby nasz sernik był kremowy lub 10 minut dłużej jeśli chcemy, żeby był bardziej suchy (wówczas ciasto może popękać po bokach). Po upieczeniu wyciągnąć i ostudzić. Następnie włożyć na 8h do lodówki. Należy pamiętać, żeby go zawinąć szczelnie folią, gdyż ser lubi "zbierać" zapachy. Przed podaniem przybrać ananasem.

dodatkowe informacje:
Robiłam z połowy porcji w formie do tarty. Miałam tyle szczęścia, że sernik mi nie uciekł z niej, ale następnym razem będę pamiętać, że rośnie parę centymetrów w trakcie pieczenia.

  • Share:

You Might Also Like

4 komentarze

  1. i bardzo ładnie wygląda na dokładkę

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Nie uważam moich serników za fotogeniczne :) Po prostu nie mam talentu do ciast. Poza tym nie ma ich kto u mnie jeść...

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja uważam, że ten jest jak najbardziej fotogeniczny :) u mnie na pewno miałby go kto zjeść, oj miałby... to połączenie smaków na pewno jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam tęskniąc za chlebami :)

    OdpowiedzUsuń