Pizza z Marakeszu

czwartek, kwietnia 07, 2011

Przepis pochodzi z cyklu książeczek Kuchnie Świata wydanych przez GW. Osobiście nigdy nie miałam ochoty sięgać po takie przepis, ale ten zaintrygował mnie formą wykonania. Co nieco bym jeszcze w nim zmieniła, ale na start jest całkiem niezły. Wbrew pozorom wychodzi z niego 4 duże i bardzo syte placki.


składniki:
1 łyżeczka cukru
2 łyżeczki suszonych drożdży
450g mąki białej lub połączonej z razową
2 łyżeczki soli
roztopione masło do posmarowania blachy

nadzienie:
1 mała cebula pokrojona w drobną kostkę
2 pomidory, obrane, oczyszczone z nasion i pokrojone w kostkę
1 1/2 łyżki posiekanej natki pietruszki
1 1/2 łyżki posiekanych listków kolendry
1 łyżeczka mielonej papryki
1 łyżeczka mielonego kuminu
50g margaryny
40g utartego cheddara

sposób przygotowania:
Przygotować rozczyn: do miseczki wlać 150ml ciepłej wody. Dodać cukier i drożdże, wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce na 10 minut, aż drożdże się spienią.

W tym czasie przygotować nadzienie: wszystkie składniki nadzienia dokładnie wymieszać. Doprawić do smaku solą i pieprzem i odstawić na czas przygotowania ciasta.

Do dużej miski wsypać mąkę i 2 łyżeczki soli. Wlać rozczyn i dolewając stopniowo około 250ml ciepłej wody, wyrobić miękkie ciasto. Uformować kulę i wyłożyć na stolnicę. Wygniatać 10-12 minut, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne.

Ciasto pokroić na cztery części i każdą rozwałkować na prostokątny placek 20x30cm. Pośrodku (w poprzek prostokąta) każdego placka nałożyć nadzienie i złożyć na trzy części w prostokąt 20x10cm.

Ponownie rozwałkować na duży prostokąt, złożyć na trzy części. Jeśli nadzienie będzie się wydostawać na zewnątrz, należy je z powrotem wcisnąć w ciasto.

Blachę do pieczenia posmarować (dość obficie) masłem. Ułożyć na niej prostokąty ciasta, przykryć posmarowaną masłem przezroczystą folią spożywczą i odstawić do wyrośnięcia na 1 godzinę.

Posmarować masłem grillową patelnię. Każdą porcję ciasta ponakłuwać widelcem 6-7 razy z każdej strony (ja zrobiłam to tylko z jednej). Wkładać na patelnię i smażyć około 8 minut z każdej strony, aż ciasto się zrumieni i będzie chrupiące. Posmarować roztopionym masłem i zaraz podawać z sałatką z czarnymi oliwkami.

dodatkowe informacje:
UWAGA! Należy bardzo dobrze posmarować blachę i folię masłem, żeby wyrastające placki nie przykleiły się do podłoża i folii.

Ponieważ nie przepadam za ciastem z dodatkiem kuminu postanowiłam, że kiedyś powtórzę ten przepis z nadzieniem tradycyjnie pizzowym :-)

Podałam z lekkim sosem jogurtowo-czosnkowym z dodatkiem musztardy.

  • Share:

You Might Also Like

2 komentarze