Bananowe batony/ciastka musli

sobota, kwietnia 12, 2008

Odkąd jestem uzależniona od batoników Corny chodzi za mną pokusa wykonania takowych własnoręcznie. Szczerze mówiąc, to nie wierzę, że kiedyś uda mi się zbliżyć do tego kupnego ideału, ale wierzę, że tylko próby pozwolą mi znaleźć domowy substytut. Tym razem wypróbowałam przepis z Wielkiego Żarcia na bananowe ciacha bakaliowo-owsiane. Moja wariacja składała się z:


składniki:
2 spore dojrzałe banany
gruba, pachnące płatki owsiane, tyle żeby razem z bananami utworzyły zwartą masę
łyżka miodu

Bakalie:
rodzynki,
orzechy włoskie,
suszone śliwki,
kandyzowana skórka pomarańczowa,
suszone morele,
suszone gruszki

smażone wiśnie

kilka kostek gorzkiej czekolady, 1 kostka na jeden batonik
odrobina wiórek kokosowych

sposób przygotowania:
Banany razem z miodem ugniotłam widelcem na papkę i dodałam trochę płatków. Później dodałam bakalie, wbrew zaleceniom oryginalnego przepisu, po czym dosypałam jeszcze płatków, korygując konsystencję. Wiśnie smażone okazały się kluczem do sukcesu, gdyż gdzieniegdzie dodały wyrazistej słodkości.

Całość włożyłam do keksówki wyłożonej papierem i zapiekłam w 175 stp. przez 25min, a następnie trzymałam jeszcze w wyłączonym, ciepłym piekarniku przez 5 min. Wyjęłam ostudziłam, pokroiłam w batony o wymiarach 2,5x5x2,5cm. Polałam czekoladą roztopioną w kąpieli wodnej i posypałam wiórkami.

dodatkowe informacje:
Całość nie jest przesadziście słodka. Myślę, że dla niektórych, jak np. mojego męża, wypadałoby dodać jeszcze łyżkę miodu, ale wszystko zależy od tego jak słodkich bakalii użyjemy.

Znakomicie smakują na śniadanie, a do popicia kakao.

  • Share:

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Ja też uwielbiam Corny (te z żurawiną) :D a batony wygladaja niesamowicie apetycznie z polewą czekoladową. Kto by pomyślał, że to ma być zdrowa przekąska. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te z żurawiną rulez!!! :) A na drugim miejscu te z czekoladą. Och!

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam Ci moj przpies na ciasto bananowe (z podobnych skladnikow): http://zenandcooking.blogspot.com/2008/04/banana-cake-100-veagan.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też uwielbiam wszelkie batoniki tego typu, a Twoje zdjęcie jest na dodatek takie apetyczne!!!...

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis, a może spróbujesz mojego zdrowego (bez odrobiny cukru) ciasta bananowego? Zapraszam tutaj: http://zdrowienaturalnie.blogspot.com/2011/07/na-miy-poczatek.html

    OdpowiedzUsuń