Kurczak po zbójnicku

poniedziałek, maja 19, 2008

Szybkie i - jak zapewnia Mała Mi - pyszne danie na codzienny obiad. Sądziłam, że kurczak już nigdy mnie nie zaskoczy, a tym bardziej przepis, do którego używa się pół szklanki ketczupu. "O zgrozo!" - myślę wtedy, ale z czystym sercem polecam tę wersję.


marynata do kurczaka
2 łyżki oleju
2 łyżki sosu sojowego
1 łyżeczka papryki słodkiej
1 łyżeczka majeranku
1 / 2 łyżeczki pieprzy ziołowego
szczypta bazylii
szczypta ostrej papryki lub pieprzu cayenne


Filety z piersi kurczaka lekko rozbić i marynować 20-30 min.

sos zbójnicki
1/2 cebuli
1/2 papryki czerwonej
kilka pieczarek w zalewie octowej (lub 2 duże świeże pieczarki)
1/2 szkl. keczupu
1 łyżeczka musztardy
2 łyżki sosu sojowego
4 łyżki wody lub więcej
1 /2 łyżeczki majeranku
szczypta bazylii
szczypta słodkiej papryki
czosnek granulowany
szczypta pieprzu cayenne
pieprz czarny do smaku
3 łyżki oleju
masło

Na oleju z kawałkiem masła zeszklić pół drobno posiekanej cebuli wraz z majerankiem i szczyptą bazylii. Całość oprószyć mąką ziemniaczaną , wymieszać i rozprowadzić wodą. Dodać 2 łyżki sosu sojowego, 1/2 szkl keczupu i 1 łyżeczkę musztardy (nieczubatą). Wymieszać. Dodać szczyptę papryki słodkiej, szczyptę czosnku i pieprzu Cayenne. Doprawić czarnym pieprzem.

Do sosu dodać pokrojoną w kostkę paprykę i marynowane pieczarki w plasterkach.

Mięso pieczemy na grillu, w piekarniku lub na patelni grillowej, podajemy z ciepłym sosem.

Doskonale smakuje z młodymi ziemniaczkami przyprawionymi w ulubiony sposób :-)

  • Share:

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Bardzo mi miło, ze Ci smakował :)

    Czasem sama myslę "O zgrozo!" ;-) ale jak do tej pory nie odkryłam keczupu własnej produkcji ( a próbowałam kilku), który by smakował tak, jak kupny. Bo przecier pomidorowy to juz nie to samo ;)

    Pozdrawiam,
    Mi
    http://passionfruit.blox.pl

    OdpowiedzUsuń