18-27 VII Zielony tydzień

czwartek, lipca 24, 2008


Całkiem przez przypadek udało mi się dołączyć do forumowego Zielonego Tygodnia. Dzisiaj na talerzu zagościł zielony od cukinii gulasz z kurczaka po włosku zapisany przez Aganiok na stronach MM. Po kilku modyfikacjach w efekcie popełnienia przepisu otrzymaliśmy smaczny obiad :-)

składniki:
30 dag piersi z kurczaka
2 cebule
2-3 małe cukinie lub 1 duża
3 łyżki oliwy
3 łyżeczki oregano
kilka płatków suszonego czosnku
suszone chili
1/2 l bulionu drobiowego
sól i pieprz
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej

sposób przygotowania:
Na rozgrzanej oliwie zeszklić posiekaną cebulę.
Mięso pokroić w niewielką kostkę i wrzucić na patelnię. Smażyć na silnym ogniu przez około 10 minut, aż mięso się zarumieni. Następnie wlać bulion, dodać oregano i pozostałe przyprawy.
Cukinię wraz ze skórką pokroić w kostkę (w uznania), dodać do mięsa.
Dusić kolejne 10 minut. Cukinia powinna być miękka, ale nie rozgotowana.
Mąkę rozmieszać z kilkoma łyżkami zimnej wody i dodać do potrawy, wymieszać.
Gotować przez chwilę aż sos zgęstnieje.

Pysznie smakuje z lekko słonymi młodymi ziemniaczkami z patelni wg przepisu Bajaderki.

  • Share:

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Chyba czas na mój komentarz do tego przepisu. Nie robię tego często, ale ten przepis zagościł na dobre w naszym domu i zasługuje na moją pochwałę. Zrobiłam go po raz pierwszy jakieś dwa lata temu bo miałam cukinie w domu i nie wiedziałam co z nią zrobić i znalazłam!Szybki prościutki i idealny przepis na smaczne danie. Mąż powiedział, że to jego ulubione danie. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń