Klops, czyli pieczeń rzymska

poniedziałek, grudnia 08, 2008

Ten przepis po prostu muszę zapisać, żeby móc do niego wracać baaaardzo często, a to dlatego, że łączy w sobie i danie obiadowe i dodatek do chleba.


składniki:
3/4 kg mięsa mielonego (pół na pół wołowo-wieprzowe lub drób)
4 jaja
1/2 szklanki bułki tartej
1 duża cebula
pieczarki starte na tarce
olej/smalec
przyprawy*

sposób przygotowania:
Cebule pokroić drobno, zeszklić na 2 łyżkach tłuszczu, gorącą dodać do mięsa, wbić jedno jajo, dodać po pół łyżeczki czosnku (proszek lub granulowany, można też świeży zeszklić z cebulą), imbiru i szczyptę kardamonu i gałki muszkatułowej. Wymieszać.
Wsypać bułkę, polać gorącą wodą i wymieszać na jednolitą masę.

Solić na końcu, bo sól wchłania wodę i trudniej się miesza. W razie potrzeby dodać wody. Masa ma być jak na mielone.

W międzyczasie pozostałe 3 jajka powinny być ugotowane na twardo i obrane.

Połowę masy (z okładem) włożyć do formy, w to lekko wcisnąć jajka i przykryć resztą mięsa.

Wierzch można przybrać podsmażoną cebulką lub pieczarkami lub posypać w prążki np. słodka papryka w proszku.

Piec w temp. 160-170 stopni 45-60 min.

*zawsze dodaję suszony koperek, czasami Vegetę

  • Share:

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Ja tez robie czesto. To szybkie i smaczne, czesto wystarczajace na dwa dni danie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja robie podobnie :) choc dodaje jeszcze pieczarki cale na przemian z jajkami

    OdpowiedzUsuń
  3. Olu, przyznałam Ci UAB :)Więcej tutaj:
    http://strawberriesfrompoland.blogspot.com/2008/12/uber-amazing-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Agatko, ja dodałam starte pieczarki, gdyż ugotowałam wcześniej jajka :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tez robie podobnie. Nawet bardzo, bo to 'moj' przepis. No, ogonki ma doprawione ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. I always inspired by you, your opinion and attitude, again, thanks for this nice post.

    - Murk

    OdpowiedzUsuń